Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Home

Wizyta gości w ramach programu Comenius

26 - 30 marzec 2012r.

W związku z udziałem naszej szkoły w projekcie 3Ls=Lightouses Link Lands (Latarnie morskie łączą lądy) gościliśmy partnerów z wizytą roboczą z Grecji, Hiszpanii, Szkocji i Włoch. Odwiedziło nas 19 nauczycieli oraz 9 uczniów. Uczniowie z Włoch i Hiszpanii w wieku 7-12 lat przebywali u rodzin Państwa Blukacz, Halemskich, Janas, Mielczarków i Stawickich.

Pierwszy dzień goście spędzili na zwiedzaniu szkoły oraz mieli okazję obejrzeć przedstawienie szkolnego teatru TEATR 52 pt. „Dzwonnik z Notre Dame”, które wzbudziło ogromny zachwyt wśród oglądających.

Znaleźliśmy jeszcze czas i siły do pracy nad projektem. Wymieniliśmy uwagi na temat zrealizowanych od października do marca założonych działań. Nasi partnerzy nie omieszkali przywieźć ze sobą drobnych souvenirów.

Wtorek 27 marca udaliśmy się na zwiedzanie Częstochowy. Odwiedziliśmy Muzeum Rudy Żelaza oraz klasztor na Jasnej Górze. Zostaliśmy powitani w Urzędzie Miasta przez wiceprezydenta p. P. Koperskiego. Zjedliśmy również uroczysty obiad w restauracji Sheherezada.

W środę 28 marca zabraliśmy naszych gości do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie mogli cofnąć się w czasie i poznać bogactwo Polski. W tym dniu odwiedziliśmy również Kraków, w którym zwiedziliśmy centrum miasta oraz Zamek Królewski.

Czwartek 29 marca upłynął nam pod znakiem prezentacji tańców polskich przygotowanych przez uczniów klas I-III. Zauroczeni ich wspaniałym występem pełnym przepięknych kostiumów powróciliśmy do pracy nad projektem omawiając zadania na ostatni etap, czyli do wizyty we Włoszech w czerwcu. Wieczorem ponownie spotkaliśmy się wszyscy na uroczystej pożegnalnej kolacji, która miała miejsce w naszej szkole. W uroczystej atmosferze i przy jednym stole spotkali się nauczyciele, rodzice oraz przede wszystkim nasi wspaniali goście.

W piątek 30 marca w uszczuplonym o nauczycieli z Grecji i Szkocji gronie, którzy udali się rano w podróż powrotną, spotkaliśmy się w budynku szkoły, aby przedstawić przygotowaną przez p. T. Konieckiego prezentację multimedialną o latarniach morskich oraz podzielić się wiedzą na temat systemu edukacji w Polsce. Nauczyciele omawiali warunki pracy, a także różnice i zbieżności w systemach edukacji w Hiszpanii i Włoszech oraz naszym kraju.

Wczesnym popołudniem pożegnaliśmy naszych gości, którzy udali się do hotelu.