Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Erasmus + "Energy for life"


Program realizowany jest dzięki dofinansowaniu z środków Unii Europejskiej.


linki do stron projektu:  https://twinspace.etwinning.net/24535     http://erasmusenergyforlife.weebly.com/


maj 2018r.


 

  W dniach 14-18 maja   2018r.  odbyła się wizyta robocza w ramach realizacji programu Erasmus + „ Energy for life”. Spotkanie miało miejsce w  miejscowości  Šibenik, która znajduje się w Chorwacji, uczestnikami  wizyty była pani Dyrektor Bożena Golachowska oraz Joanna Palacz.

 

W czasie wizyty nauczyciele  pracowali  nad ewaluacją  drugiego roku projektu, ustalili  zadania i aktywności  na  nadchodzący  rok szkolny oraz obserwowali  zajęcia  metodyczno – wychowawcze w szkole podstawowej w Chorwacji. Uczestnicy projektu ustalili, że kolejna wizyta robocza będzie miała miejsce we  wrześniu  w Rumunii. 

 

Uczniowie naszej szkoły przygotowali  dla szkół partnerskich plakaty opisujące naszą szkołę. Pani Joanna Palacz zrobiła wystawę na temat wizyty roboczej  w Chorwacji.

 


 

marzec, kwiecień 2018r.


 

       W marcu i kwietniu kontynuowaliśmy pracę nad naszym projektem. Pani Renata Kuśmierska wraz z uczniami klasy 7a przeprowadziła eksperyment przedstawiający zjawisko trąby powietrznej oraz związane z nim zagrożenia.

https://www.youtube.com/watch?v=hb3sYtyOvpc

W klasie numer 22 nadal prowadzimy obserwacje roślin, które zostały zasadzone pod koniec lutego. Wkrótce część z nich zostanie przesadzona do „ Ogrodu Erasmusa” , który będzie znajdował się na zewnątrz szkoły.


 

marzec 2018r.


Pisanki – Niespodzianki

   W Wielkim Tygodniu w naszej szkole odbyło się polowanie na Pisanki – Niespodzianki zorganizowane przez członków Szkolnego Klubu Europejskiego. Uczniowie klas IVb oraz Va przygotowali specjalne pisanki, w których umieścili drobne nagrody dla swoich szkolnych kolegów i koleżanek. Pisanki – Niespodzianki trafiły w ręce tych, którzy poprawnie po pierwsze odgadli miejsca ich ukrycia, a następnie odpowiedzieli na pytania związane z projektem „Energia dla życia” programu Erasmus+, który nasza szkoła realizuje.

Radości i chętnych do odnalezienia pisanek było całe mnóstwo! Jednak tylko kilkoro z nich okazało się być dobrymi detektywami.

 

 


marzec 2018r.


          W drugim semestrze nasza szkoła kontynuuje aktywności związane z realizacją projektu Erasmus+ „ Energy for Life”. Jedną z pierwszych aktywności jest stworzenie „ Europejskiego ogrodu”. Podczas wizyty we Włoszech każdy z krajów partnerskich przywiózł nasiona roślin typowe dla danego klimatu. W marcu zostały one zasadzone w sali przyrodniczej. Uczniowie będą śledzili rożne etapy ich rozwoju oraz porównywali jak rośliny rosną w innych krajach.

Ponadto będziemy skupiali się na zagrożeniach oraz korzyściach jakie mogą mieć na nasze środowisko cztery żywioły. Uczniowie będą również przygotowywać książki dotyczące naszej szkoły. Ich wynik końcowy zostanie zaprezentowany podczas kolejnej wizyty w Chorwacji.


grudzień 2017r.


Jedną z kolejnych aktywności w ramach programu Erasmus+ w jakiej brali udział nasi uczniowie był „Tydzień kodowania”, który obchodzony jest każdego roku na całym świecie.

Tak jak pozostali uczestnicy ze szkół partnerskich, tak też uczniowie naszej szkoły z pomocą p. Jacka Rudolfa wykonywali różnego rodzaju ćwiczenia związane z kodowaniem.

W  listopadzie i grudniu kontynuowaliśmy realizację aktywności związanych z programem Erasmus + „ Energy for life”.

Tym razem uczniowie wraz z p. Dagmarą Mroczek przygotowali metodą CLIL słownik wielojęzyczny oparty na książce „ Historia o mewie i kocie, który uczył ją latać”. Przedstawia on nazwy zwierząt występujące w książce w językach krajów uczestniczących w projekcie. Następnie uczniowie z pomocą nauczyciela nagrali film przedstawiający typowe tradycje świąteczne obchodzone w Polsce. Tradycje zostały opisane w języku Polskiem oraz angielskim.

https://www.youtube.com/watch?v=4HKdK7jCwko

https://www.youtube.com/watch?v=kWIke-wRV1A

W grudniu wysłaliśmy również kartki świąteczne do szkół partnerskich uczestniczących w projekcie. Uczniowie wykazali się bardzo dużą pomysłowością w przygotowaniu kartek oraz życzeń.


listopad 2017r.


     W dniach 20-22 listopada odbyła się wizyta robocza w ramach realizacji programu Erasmus + „ Energy for life”. Spotkanie miało miejsce w miasteczku Frontenac, które znajduje się na przedmieściach Bordeaux, uczestnikiem wizyty był p. Tomasz Koniecki.

Program wizyty obejmował poznanie zwyczajów szkoły w Frontenac, która usytuowana jest w kilku budynkach miasteczka. Uczniowie szkoły przygotowali przedstawienie dla wszystkich uczestników projektu podczas którego nauczyciele poznali władze miasteczka oraz rodziców uczniów. 

Następnie omówiono aktywności, które zostaną zrealizowane w trakcie bieżącego roku szkolnego oraz zapoznano uczestników spotkania z systemem edukacji obowiązującym we Francji.

 Podczas ostatniego dnia wizyty uczestnicy opracowali szczegółowy plan działania na nadchodzące miesiące, pierwszymi z działań będzie wymiana kartek świątecznych między wszystkimi uczestnikami projektu oraz przygotowanie nagrań video dotyczących tradycji świątecznych obowiązujących we wszystkich krajach partnerskich.

Kolejne spotkanie zaplanowano na maj 2018, tym razem wizyta będzie miała miejsce w Chorwacji.


listopad 2017r.


Akademia Energii

W listopadzie uczniowie z klas 4-7 uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez pracowników naukowych wydziału Infrastruktury i Środowiska Politechniki Częstochowskiej. Wykłady i pokazy dotyczyły: sposobu oszczędzania energii na co dzień, pomiaru temperatury za pomocą kamery termowizyjnej ,metod określania składu chemicznego i kaloryczności węgla, metod oczyszczania gazów .Tematyka trudna ,ale podana w sposób ciekawy i przystępny. Uczniowie z opiekunem dziękują  wszystkim , którzy przyczynili się do organizacji tego typu zajęć poszerzających wiedzę uczniów.


październik 2017r.


     W dniu 26 października 2017r. troje uczniów klas VII Dominika Pędzioch, Mateusz Ludwikowski oraz Fabian Ziółkowski zaangażowali się w promocję projektu programu Erasmus+ p.t. „Energia dla życia”. Ubrani w koszulki projektu rozmawiali z przybywającymi do szkoły na zebrania i konsultacje z nauczycielami rodzicami. Uczniowie Ci zaprezentowali swoje pamiątki z podróży do Bagherii, na Sycylii, którą odbyli w październiku, gdzie brali udział w wizycie roboczej i byli goszczeni w domach włoskich. Dzielili się wspomnieniami, zachęcali wszystkich napotkanych do rozmowy na temat projektu oraz rozdawali ulotki o projekcie.

 

                                                      

 

Erasmus + „ Energy for life” 2016-2019

Udział w projekcie biorą szkoły z Hiszpanii, Francji, Włoch, Grecji, Chorwacji, Rumunii i Polski. Głównymi celami projektu jest: podniesienie kompetencji językowych uczniów, zmotywowanie do dalszej nauki języków obcych oraz wprowadzenie do oferty edukacyjnej innowacyjnych metod nauczania.

Nie trać czasu weź udział w projekcie !!!

Niech energia będzie z tobą J

 

 

     W dniach 08 – 14 października uczniowie Dominika Pędzioch, Matuesz Ludwikowski  i Fabian Ziółkowski oraz nauczyciele Joanna Palacz i Iwona Orman wzięli  udział w wymianie uczniów projektu „Energy for life”, który w naszej szkole realizowany jest w ramach programu Erasmus+.

Panie pracowały w sycylijskiej szkole w Bagheria, we Włoszech .Wśród uczestników znaleźli się również nauczyciele i uczniowie  z innych krajów, z którymi współrealizujemy projekt. Byli to Chorwaci, Francuzi, Grecy, Hiszpanie, Rumuni i Włosi. Program wizyty obejmował pracę nad ewaluacją projektu za miniony rok szkolny, ustalenie zadań na rok nadchodzący oraz obserwację zajęć metodyczno – wychowawczych w szkole podstawowej w Bagheria.

Uczniowie mieszkali u sycylijskich rodzin, poznawali  włoskie zwyczaje i tradycje. Dzieci uczestniczyły w warsztatach, podczas których tworzyły cyfrową historyjkę z wycieczki do miasta Marsala. Uczniowie brali również udział w zajęciach laboratoryjnych tworząc przedmioty związane z czterema żywiołami. Nauczyciele wraz z uczniami przygotowywali typowe sycylijskie słodycze wykonane z mączki migdałowej i przypominające kształtem warzywa i owoce.

Wyjazd przyczynił się do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych kontaktów i ustalenia przyszłych działań.


 

     W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie naszej szkoły kontynuują pracę nad projektem Erasmus + „ Energy for life”. Pierwszymi aktywnościami jakie wykonaliśmy był Flash Mob, z  okazji „ Europejskiego Dnia Języków Obcych” oraz udział w konkursie pt. „Namaluj wielojęzyczność”. Wiktoria Anders oraz Dawid Gardecki otrzymali wyróżnienia w tym konkursie.

Kolejną aktywnością było stworzenie wspólnej książki dotyczącej przygód WEAF’a, bohatera naszego projektu. Szkoły partnerskie wymieniły się książkami w każdym z języków podczas spotkania projektowego we Włoszech.

Na początku września zaczęliśmy czytać książkę pt. „ Hitoria mewy i kota, który uczył ją latać” autorstwa Louisa Sepulvedy. Uczniowie przygotowali quizy, krzyżówki,słowniki językowe, prezentacje multimedialne oraz orgiami z postaciami z książki.

Wszystkie te działania będzie można wkrótce zobaczyć na stronach projektu:

https://twinspace.etwinning.net/24535 oraz http://erasmusenergyforlife.weebly.com/

A już październiku grupa uczniów uczestniczących w działaniach projektu weźmie udział w warsztatach na Politechnice Częstochowskiej, dotyczyć będą one czterech żywiołów.


czerwiec 2017r


     Panie Dagmara Mroczek i Joanna Palacz zrobiły wystawę  na temat  wizyty  roboczej programu Erasmus+  w Rethymno  w Grecji. Podczas wizyty nauczyciele wymienili się flagami krajów biorących udział w projekcie. Na wystawie pokazano  prace uczniów  z partnerskich krajów wykonane na zajęciach  plastycznych i technicznych. Uczniowie robili między innymi flagi Unii Europejskiej z patyczków po lodach,  ekologiczne  kwiatki  oraz ozdoby z zapałek.


maj 2017r.


 

     W dniach 21 – 24 maja nauczyciele D. Morczek i J. Palacz wzięły udział w wizycie roboczej projektu „Energy for life”, który w naszej szkole realizowany jest w ramach programu Erasmus+. Panie pracowały w greckiej szkole w Rethymno, na Krecie. Wśród uczestników znaleźli się również nauczyciele z innych krajów z którymi współrealizujemy projekt. Byli to Chorwaci, Francuzi, Grecy, Hiszpanie, Rumuni i Włosi. Program wizyty obejmował pracę nad ewaluacją projektu za odchodzący rok szkolny, ustalenie zadań na rok nadchodzący oraz obserwację zajęć metodyczno – wychowawczych w szkole podstawowej w Rethymno. Uczestnicy projektu ustalili, że kolejna wizyta robocza będzie miała miejsce w październiku w miejscowości Bagheria, na Sycylii (Włochy), dokąd dwoje nauczycieli naszej szkoły pojedzie wraz z trzema uczniami. 


marzec 2017r.


               Warsztaty plastyczne.

W marcu uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach plastycznych na których nowymi technikami podjęli artystyczne tematy związane z projektem Erasmus +. Uczniowie klas starszych malowali na kleju gumie arabskiej- kaniony i wąwozy- czyli miejsca gdzie rzeźba skorupy ziemskiej tworzy malownicze uskoki i barwne struktury. Technika ta pozwala na uzyskanie ciekawych efektów szczelin i przenikania barw. Uczniowie klas młodszych techniką batiku ( tłuste pastele i farba) malowali dno morza. Na pięknych obrazkach zaprezentowali swoje wizje związane z bogactwem flory i fauny morskiej.


marzec 2017r.


Konkurs na nazwę maskotki projektu Erasmus +  rozstrzygnięty!

Spośród propozycji nazw maskotek zwyciężyła  nazwa WEAF (water,earth,air,fire). Zwycięska nazwa pochodzi z Rumunii.


9 marca 2017r.


   W dniu 9.03.2017r.  uczniowie klasy 6a: Zuzanna, Dominika, Karolina, Jan oraz Maciej  w ramach warsztatów przyrodniczych związanych z realizacją programu Erasmus+  „Energy for life” przeprowadzili doświadczenia związane z powstaniem tęczy i oddziaływania ciśnienia atmosferycznego. Takie zajęcia pozwalają uczniom na kształtowanie zmysłu obserwacji oraz rozwijania twórczego myślenia. Zajęcia prowadzone są pod czujnym okiem pani Doroty Odyjas-Pielat.


2 marca 2017r.


   W dniu 02.03.2017 pani Dorota Odyjas-Pielat przeprowadziła warsztaty przyrodnicze w ramach realizacji programu Erasmus + „Energy for life”. Uczniowie klasy szóstej –Dominika, Jan, Karolina, Maciej oraz Maja realizowali proste doświadczenia meteorologiczne.  Potrzebne były: butelka, woda, atrament oraz rurka do napoju. Z doświadczenia wynikło, że powietrze reaguje na zmianę temperatury, rozszerza się i wypycha ciecz do rurki. W ten sposób powstał prosty termometr, obserwacje trwają.


styczeń 2016r


Kolejnymi działaniami realizowanymi w ramach programu Erasmus+ „Energy for life” jest wybór  nazwy maskotki, która będzie nam towarzyszyła do końca projektu. Spośród nazw zaproponowanych przez naszych uczniów wybrane zostały dwie Erasek oraz Erazmusek. Wezmą one udział w głosowaniu na oficjalną nazwę maskotki projektu.

W drugiej połowie lutego zaczęliśmy prowadzić pomiar temperatury, opadów oraz prędkości i kierunku wiatru. Dane te pomogą nam porównać zmiany pogodowe  jakie zachodzą miedzy zimą a wiosną we wszystkich krajach biorących udział w projekcie. Pomiary odbywać się będą przez dwa ostatnie tygodnie lutego i dwa pierwsze tygodnie marca.

Dzięki udziałowi w projekcie zakupiliśmy laptop oraz parawan. Sprzęty te zostaną wykorzystane przy realizacji projektu.


grudzień 2016r.


W ramach realizacji programu Erasmus+ „Energy for life” szkoły partnerskie wymieniły między sobą kartki świąteczne. Nasza szkoła otrzymała pięknie wykonane kartki z Włoch, Hiszpanii, Grecji, Francji, Chorwacji i Rumunii.

Drugą z aktywności związaną ze świętami Bożego Narodzenia była telekonferencja między szkołami, w trakcie której uczniowie śpiewali kolędy i składali sobie życzenia świąteczne.


październik 2016r.


     W latach 2016-2019 Szkoła Podstawowa nr 52 będzie brała udział w realizacji projektu Erasmus + "Energy for life". W projekcie uczestniczą szkoły z Hiszpanii,Grecji,Francji,Włoch,Rumunii,Chorwacji oraz Polski. Pierwszym zadaniem projektu jest wybranie logo. Zwycięzcami konkursu w naszej szkole zostały prace Hani Siciak, Wiktorii Anders oraz Fabiana Ziółkowskiego. Propozycje naszej szkoły wezmą udział w głosowaniu. Zwycięzcom gratulujemy.


 

październik 2016r.


W związku z udziałem naszej szkoły w projekcie Erasmus+ „Energy for life” w dniach 17-21 października gościliśmy partnerów z Hiszpanii, Grecji, Włoch, Francji, Rumunii i Chorwacji.

W sumie odwiedziło nas 12 nauczycieli i dyrektorów ze szkół uczestniczących w projekcie.

Pierwszy dzień goście spędzili na zwiedzaniu szkoły, odwiedzili wszystkie klasy odpowiadając na pytania uczniów. Goście byli pod dużym wrażeniem organizacyjnym naszej szkoły. Nasi partnerzy nie omieszkali przywieźć ze sobą drobnych souvenirów. Rozpoczęliśmy pracę nad projektem. Dzień zakończył się obiadem przygotowanym przez panie ze szkolnej stołówki.

Drugi dzień zaczęliśmy od pracy nad projektem. Omówiliśmy aktywności, które będą realizowane podczas pierwszego roku projektu. Następnie udaliśmy się do Oświęcimia gdzie goście mieli okazję zwiedzić obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau.

Trzeci dzień wizyty to praca nad projektem, w trakcie której omówione zostały programy i aplikacje na których realizowany będzie projekt oraz wybranie logo naszego projektu.

Projekt uczennicy naszej szkoły Wiktorii Anders dostał taką samą ilość głosów jaką propozycja z Francji. Dodatkowe głosowanie wyłoniło zwycięzcę konkursu,którym okazało się logo z Francji. W przerwie pracy nad projektem uczeń klasy 3a Emilian Kurpiński przedstawił naszym gościom imponującą prezentację dotyczącą jury krakowsko-częstochowskiej. Następnie udaliśmy się do Urzędu Miasta na spotkanie z naczelniczką wydziału edukacji panią Magdaleną Dębską. Dzień zakończyliśmy zwiedzając klasztor na Jasnej Górze.

Przedostatni dzień wizyty to również praca nad zadaniami, które będą realizowane  w trakcie trwania projektu oraz zwiedzanie zamku w Bobolicach. Niestety intensywne opady deszczu uniemożliwiły nam pokazanie naszym gościom wszystkich zaplanowanych atrakcji na jurze krakowsko-częstochowskiej Dzień zakończyliśmy pożegnalną kolacją. Wszyscy uczestnicy projektu byli pod dużym wrażeniem organizacyjnym całej wizyty.

Piątek to czas pożegnania naszych gości oraz zapewnienie im transportu na stacje kolejowe bowiem niektórzy uczestnicy z licznymi przygodami dotarli do Częstochowy.


Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Jedną z kolejnych aktywności w ramach programu Erasmus+ w jakiej brali udział nasi uczniowie był „Tydzień kodowania”, który obchodzony jest każdego roku na całym świecie.

Tak jak pozostali uczestnicy ze szkół partnerskich, tak też uczniowie naszej szkoły z pomocą p. Jacka Rudolfa wykonywali różnego rodzaju ćwiczenia związane z kodowaniem.

Joomla templates by a4joomla