Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Erasmus+ - wizyta robocza w Hiszpani

maj 2018r.


 

W dniach 01-05 kwietnia uczennice Paulina Ługowska, Maja Mazur, Oliwia Tomalska oraz nauczyciele p. Urszula Bednarek i p. Tomasz Koniecki wzięli  udział w drugiej wymianie uczniów projektu „Energy for life”, który realizowany jest w naszej szkole w ramach programu Erasmus+.

Spotkanie odbyło się w hiszpańskim miasteczku Tomelloso, które znajduje się ok. 150 km od  Madrytu. Wśród uczestników spotkania znaleźli się również nauczyciele i uczniowie z pozostałych  krajów partnerskich, z którymi współrealizujemy projekt.

Program wizyty rozpoczął się od przedstawienia muzycznego zaprezentowanego przez uczniów hiszpańskiej szkoły, następnie nauczyciele zostali oprowadzeni po szkole gdzie zapoznali się z zasadami i obyczajami tam obowiązującymi. Popołudniu rozpoczęły się prace nad jednym z głównych produktów końcowych projektu tj. makietą „ Zielonego Miasta”.

Drugi dzień spotkania rozpoczął się od wizyty kuratora, który przedstawił nauczycielom System Edukacji obowiązujący w Hiszpanii. Następnie zarówno uczniowie jak i nauczyciele kontynuowali pracę nad makietą „Zielonego Miasta”. Popołudniu nauczyciele zwiedzili „Muzeum Etnograficzne”, natomiast uczniowie poznawali zwyczaje i tradycje panujące wśród hiszpańskich rodzin.

Trzeci dzień to wizyta znajdującym się ok. 250km od Tomelloso Oceanarium w Walencji, gdzie uczniowie i nauczyciele mogli podziwiać piękne okazy ryb i ssaków z całego świata.

W czwartym dniu wizyty uczniowie i nauczyciele brali udział w bardzo interesujących warsztatach dotyczących odnawialnych źródeł energii, które odbyły się w miasteczku Villacanas oraz zwiedzili zamek Consuegra i znane z powieści Miguela de Cervantesa wiatraki Don Kichota.

W ostatnim dniu wizyty odbyło się spotkanie online poprzez platformę etwinning gdzie uczniowie wykonali wspólnie piosenkę „Let’s change climate”. Nauczyciele omawiali ostatnie działania, które zostaną wykonane w ramach projektu, uznano również, że wszystkie kraje powinny ubiegać się o przyznanie „Odznaki Jakości” na platformie etwinning  .

Wyjazd przyczynił się do rozwinięcia świadomości dotyczących czterech żywiołów, wymiany doświadczeń kulturowych oraz nawiązania nowych kontaktów. Uczniowie wszystkich krajów nie ukrywali wzruszenia podczas pożegnania.


 

Joomla templates by a4joomla